Opisy fotogalerii

Spotkanie przewodnickie na Groniu Jana Pawła II

Doroczna Pielgrzymka Przewodników na Groń Jana Pawła II to już tradycja. Od 13 lat, w majową niedzielę, przewodnicy turystyczni, ich bliscy i przyjaciele – wędrują Serduszkowym Szlakiem na ten wyjątkowy szczyt. Tak było i w tym roku – w dniu 29 maja 2017 wyruszyliśmy na wędrówkę będącą chwilą zadumy, modlitwy, ale również okazją do spotkania z Koleżankami i Kolegami. Pogoda dopisałam było ciepło, słonecznie, wędrowało się nam znakomicie. Na szczycie, jak co roku, odbyła się Msza Święta z udziałem kilkuset pielgrzymów. Nabożeństwo celebrowali : ks. Sławomir Młodzik i ks. Piotr Wenzel, nasi koledzy przewodnicy. Po Mszy Św. i posiłku w schronisku wyruszyliśmy z powrotem do Rzyk, tam wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy na drugą część naszej pielgrzymki – krajoznawczą. Odwiedziliśmy wieś Graboszyce, gdzie zwiedziliśmy XVI – wieczny drewniany kościółek p.w. Św. Andrzeja Apostoła oraz utworzony przed kilku laty Ogród Św. Andrzeja – miejsce zadumy i odpoczynku. Park urządził miejscowy proboszcz chcąc przybliżyć postać patrona wiernym, mogliśmy więc zobaczyć jak pracował Św. Andrzej oraz czyim jest patronem. Ucieszyło nas, że jest patronem podróżnych, czyli również turystów. Cały park można podziwiać ze specjalnie wzniesionej wieży widokowej, dopiero stamtąd widać precyzyjnie uformowane klomby m.in. w kształcie ryby.

Wyjeżdżając z Graboszyc z okien autokaru obejrzeliśmy jeszcze gotycko-renesansowy, XVI wieczny dwór obronny. Następny postój zrobiliśmy w centrum miasteczka Zator. Najważniejsze zabytki Zatora znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie średniowiecznego Rynku – kościół parafialny, pałac, wzniesiony na podwalinach średniowiecznego zamku i XIX wieczny Ratusz. Na koniec naszej wycieczki pojechaliśmy do Smolic, gdzie w łowisku nad stawem rybnym wzięliśmy udział w degustacji znakomitych ryb, będących regionalnym przysmakiem. Do domu oprócz miłych wspomnień zabraliśmy wędzone ryby i słoiczki z przetworami rybnymi.

W imieniu Marysi Merda i własnym dziękuję serdecznie za udział w naszej pielgrzymkowo-krajoznawczej wyprawie, wspólną modlitwę, wędrowanie i biesiadowanie.

Małgorzata Janota

Spotkanie przewodnickie na Groniu Jana Pawła II
Spotkanie przewodnickie na Groniu Jana Pawła II Doroczna Pielgrzymka Przewodników na Groń Jana Pawła II to już tradycja. Przejdź do fotogalerii

powrót do strony „fotogaleria z imprez”

Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze © Wszelkie prawa zastrzeżone.